Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2011-01-31

Ujian hidup

Hanya doa yang mampu aku hulurkan
Hanya kerisauan yang mampu aku berikan

Sabarlah wahai teman seislam dan senegara
Ini sebuah ujian buat kamu dan kami

Tak dapat aku bayangkan jika aku berada pada situasi kamu
Setiap minit hidup dalam ketakutan
Namun tanamkan dalam diri
Takut itu hanya pada Allah

Semoga saja insan yang bertanggungjawab akan cepat mengambil tindakan.
Please be safe, my friends.
Allah always with you.

4 comments:

Mimi said...

klau ni psal student kat Mesir, aku pun risau ohh. hrap2 kawan2 kita kat sana selamat la hendakNYA, amin...

+aNa baNana+ said...

yup,, memang pasal dak mesir... amin....

Cikgu IBU said...

ya Allah, sebagaimana kami redha dengan nikmat yang Kau anugerahi kami, begitu juga kami redha dengan segala dugaan yang Kau uji kami. Pinta kami, tolonglah kami, selamatkanlah mereka yang sedang Kau uji, makbulkanlah doa-doa kami. Sesungguhnya, hanya Engkau yang maha merancang dan maha mengetahui. Amin.

+aNa baNana+ said...

amin.....