Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2011-01-10

Musim cuti tiba lagi



Bila musim cuti tiba lagi, Hati resah gelisah, duduk tak boleh nak diam, otak ligat fikir, hati sibuk mau tahu tarikh cuti yang benar-benar. Bila dapat sejenis Universiti yang sengal jadual bertukar-tukar dan tak menetap nie, memang parah tambahan pula bila memikirkan harga tiket yang tak menentu juga. Angka di ATM pasti turun jumlahnya dari tujuh atau lapan jadi tiga, tak dapat jadi jutawan mawan dah. Poket pun makin menipis, kalau berat pun pasti angkara duit syiling yang tak serupa duit. Mujur hari ini kebetulan ada tiket murah pada salah satu  tiket penerbangan murah yang bermotokan "now everyone can fly". tapi biasalah, keperluan meningkat, bukan satu batch je, lima batch yang nak pulang, tak masuk lagi universiti lain dan penduduk tempatan yang melancong ke tanah air aku, mesti tiket laris macam sosej panas jual dekat kutub antartika. fuhhh~~~ Kawan-kawan semua sebok beli tiket, selalunya perempuan yang akan beli dulu sebab perasaan nak balik tu lagi membuak-buak dari kaum bertentangan. Aku? erm... ntahlah. bila dah selalu balik, orang dah boleh cop aku muka balik takpon kaki balik. Tak sah Aku kalau tak balik tiap kali cuti. bukan aku ngada-ngada nak habiskan duit beli tiket pergi balik, duit tax, duit EREP yang mahal tuh, tapi aku kesian kat famili aku yang giler rindu kat aku walaupun diorang tak cakap kat aku. hahaha~~~. 


Aku saja je tulis benda alah ni sebab tengah runsing macam mana nak buat assignment Pharmacology nie. Pening weh~~~

p/s ::: Melepas nak bercuti-cuti dengan Famili ke satu tempat yang aku tak pernah pergi sebab cuti habis awal sangat,,, tak sama dengan cuti sekolah kat Malaysia.... Jadi anak cikgu ni kena berkorban sokmo.


p/ss ::: Niat hati nak tambah cuti seminggu extra,,, sape mau join? haha~~~

7 comments:

zetty said...

nak join!

+aNa baNana+ said...

Hahaha..jom~~~

Cikgu IBU said...

dearie,
nak join juga! But I wonder since when your pocket or purse becomes thinner for paying the ticket back home to Malaysia? suggestion: since it is a bit 'difficult' and you have to sacrifice 'your holiday plans' just because you are anak cikgu, my proposal is - then don't become an anak cikgu (meaning : agree with my proposal to retire - TQ for agreeing)
Luv u

+aNa baNana+ said...

aaaa... i'm not agree with that,, never and ever... hehe,,,...

Cikgu IBU said...

PLEASE DEAR!!!!!

Ikb said...

Coming home AGAIN? I'm so jealous with you.

+aNa baNana+ said...

haha.. nak jeles bendenye... kamu tu dok malaysia lagi best tau~~~