Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2011-01-30

Home-sick.

Cita-cita. Ingat lagi dulu masa sekolah rendah, kena isi kad warna biru, ada tiga ruang untuk tiga cita-cita. Dan sepanjang enam tahun bersekolah di sekolah rendah, cita-cita itu akan berubah-ubah setiap tahun. Berakhir UPSR, jejakkan kaki ke sekolah asrama. Cikgu kat sekolah dah tekankan untuk pelajar mencari cita-cita yang sesuai. Bagi aku, aku minat dunia nombor, dunia kira-kira. Bukan main nombor ekor tau. Bab hafal-hafal ni, aku kureng sikit. Tengok je markah kertas sejarah aku. Jarang nak dapat A. 


Besar panjang pun still peluk Mr. Teddy =)



Niat hati nak capai cita-cita untuk jadi salah seorang ahli dalam dunia angka. Tapi, harapan ibu dan ayah untuk aku jadi doktor, susah nak hampakan. Bukannya tak suka langsung, ada juga niat nak jadi doktor. Tapi minat tu tak tinggi mana. Kadang-kadang, kita kena lepaskan apa yang kita impikan untuk orang lain. Tak kisah lah jadi apa pun, yang penting sumber tu halal. Terima kasih kepada ibu dan ayah yang mendorong diri untuk memasuki bidang perubatan. Tak sedikit pun rasa menyesal dengan keputusan ni. 


Bagi aku, keputusan ibu dan ayah penting dalam hidup ni. Well, maybe i can't live independently yet. Tapi aku suka cara macam ni. Sebab aku yakin dengan keputusan ibu dan ayah aku. Diorang yang paling faham aku daripada orang sekeliling.


Ah, inilah hasil kalau terlalu home-sick. Tak sabar nak balik cuti semester. Lagi 3 minggu, yeah!

p/s ::: Lately feel very tired and dont have any energy to update blog.

2 comments:

Cikgu IBU said...

dear,
i thought we've put a full stop to this topic? But it's like a marriage. At times marriage based on love might not end up happily ever after. At times too, 'kahwin paksa' doesn't mean no happiness right? It all depends on you. Life is always changing and we need to change - adapt to changes, be happy with the changes and insya Allah, the changes we made is meant for us. It all belongs to Allah.

+aNa baNana+ said...

hehe!!! memang dah full stop. saje je nak tulis2....