Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2011-01-14

Ancaman!

Source

Ragut. Pecah rumah. Ugut. Pukau. Rompak.


Baru-baru ini, perkara ni makin menjadi-jadi plak kat tempat aku belajar ni. Series, cuak giler bila dengar tambahan lagi buat kaum wanita. Dulu, hati cukup yakin dan tabah bila nak jalan seorang diri. Tapi sekarang mungkin sudah tidak berani. Dulu, hati tak kisah bila jalan malam-malam. Tapi bukan sekarang. Trauma 3 tahun dahulu masih belum terubat, takut trauma terbaru pulak menghantui diri. Mintak dijauhkan aku dan rakan-rakanku dari segala bala dan musibah ini. Hanya sekadar peringatan, banyakkan selawat dan zikir ketika melangkah di luar rumah. Jangan jalan sorang-sorang dah. Biar ada teman. Kita tak tau apa bakal terjadi kan. Lebih baik mencegah lebih awal!

p/s ::: Currently working on a paper about Alzheimer's disease.

p/ss ::: I ate Singapore Laksa this afternoon, but it disappointed me because it is not spicy as i want!!!

5 comments:

Ikb said...

Anna, take care of yourself there! Don't trust strangers and don't be too afraid as weak people will easily being hypnotized by people. OK? I'll pray for your safety.

nGakzz the hero said...

haha...tau pon takot..dulu awl2 lge gua dh pesan jgn kuat merayap klo seorng dri2...berwaspada la kamu sblm hujan di siang hari...

+aNa baNana+ said...

Ikb ::: thanks for ur words...


nashrul the hero ::: ye la awak,,, da insaf dah.. tapi x tau tahan bape lame..hahaha...... merayap sorg2 la best owh!

Anonymous said...

oit..hati2..ak nk comment ni sbb apsal ko mkn singapore laksa x ajak ak..bahaya oo..laen kali jgn mkn sorg2..ajak ak ke or sapa2 la..

pesanan ikhlas dr :
Miss N

+aNa baNana+ said...

ye cik N. peribahasa aku ada mengatakan ::: "Jika tak tahu, silalah bertanya."

Hahaha.. sengal!! aku bukan g mkn sorg2 ok! housemate ko yg ajak ooo.

=)