Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2013-01-05

Kengkawan



Selagi lagi, post tentang kawan. Well, hidup ni penuh dengan orang keliling yang boleh dianggap kawan. Tapi tak semua kawan tu istimewa atau boleh dianggap kawan rapat.


Kawan yang tetap dengan kau,
Di saat kau bahagia atau ketika berduka lara

Tetap dengan kau,
Ketika kau adalah Boolat atau ketika kau seperti papan

Setia mendampingi kau,
Tak kiralah dompet kau tebal atau kering kontang

Selalu buat kau tersenyum,
Walau kau puji atau termarah 

Tetap menerima kau,
Walau kau berubah ke arah kebaikan,
Atau kau confess sesuatu tentang masa silam kau

Selalu ada untuk kau,
Bila kau ketawa atau ketika kau huru-hara

Tidak akan membiarkan kau,
Ketika kau kekenyangan atau kebulurannnn

Tangannya sentiasa ada,
Untuk menolong kau,
Biar ketika senang maupun ketika kau memerlukan bantuan

Kawan yang bukan hanya menerima,
tapi juga memberi

Kawan yang boleh dibuat sahabat, teman sehidup semati

Kawan yang bila dia tiada dengan kau,
kau rasa macam tin kosong kosong

Mungkin, aku perlukan kawan seperti ini. Haaa, dah jumpa sebenarnya, tapi hanya beberapa.

Dan aku berharap boleh jadi kawan seperti ini untuk kawan aku...





No comments: