Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2010-10-31

hanya padaNya aku mengadu.....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


-kepada siapa lagi harus isi hati ini diluahkan-
-cerita kepada manusia, pasti dihebohkan-
-cerita kepada teman, sampai bila?-
-sampai bila harus membebankan seorang teman itu-
-setiap manusia punya masalah sendiri-
-setiap insan pasti ada luahan hati tersendiri-
-walau sekeras mana dia menafikan dengan senyuman riangnya-
-sampai bila, sampai bila harus menyusahkan insan lain-
-hanya satu yang pasti-
-dari dulu hingga kini-
-Allah lah tempat aku meluahkan isi hati-
-rasa cinta, rindu, sayang, gembira, sedih, kecewa-
-semuanya menjadi rahsia aku dan Dia-
-tika susah, tika senang, Allah sentiasa di hati-
-tiada yang lebih setia mendengar selain Dia-
-tidakkah Allah menjadikan kita untuk menjadi hambaNya-
-kepada siapa lagi tempat kita akan kembali jika bukan kepadaNya-
-hanya Allah yang berhak mengetahui segalanya-
-tanpa aku ceritakan, hanya menunduk malu, penuh perasaan rindu terhadapNya-
-air mata mula mengalir, tanpa sepatah bicara, Allah mengetahui setiap apa yang aku fikirkan serta rasakan-
-Ya Allah, Kau Maha Mengetahui-
-hanya padaMu tempat aku mengadu-
-permudahkanlah urusanku-
-tenangkanlah hatiku yang kusut ini-
-amin-

2 comments:

atikullah ismail™ said...

alhmdulillah...
andai kita berjlan munuju Allah, Allah berlari menuju kita..
Allah itu Maha Dekat, Maha mengetahui~ =)

+aNa baNana+ said...

insya-Allah....