Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2012-02-29

Langkawi Tour part 3

Masuk hari ke 3. Pagi pagi lagi saya kena keluar dulu pergi MRSM sebab ada hal jap. Then dalam pukul 9.30 kitorang keluar untuk pergi ke Mangrove Tour. Banyak package mangrove tour ni. Kitorang ambil yang sewa 1 boat untuk 2 jam. Harganya RM 180 satu boat untuk 2 jam. Harga dan aktiviti bergantung pada berapa lama kita nak sewa. Kalau dulu saya pergi dengan homeroom-mates masa belajar kat Langkawi, sorang bayar murah je sebab pergi ramai ramai.

Jeti Kilim
By Anna

Sampai kat sana kurang lebih pukul 9.50 pagi. Tunggu dalam 10 minit, boleh naik boat dah. Ramai jugak orang terutama tourist. Mula mula pakcik tu terangkan kat kitorang tempat tempat yang kami akan pergi. Lepas tu baru naik boat.

First place kitorang adalah fish feeding. Kat sini ada diorang pelihara beberapa jenis binatang air. Kitorang dapat peluang untuk sentuh ikan pari, pegang belangkas, landak laut. Lepas tu dapat peluang bagi makan kat exotic fish, dan juga ikan sumpit. Ikan sumpit ni sangat special, tak reti nak explain. Korang g la try ok.

Landak laut

Belangkas

Ikan pari

Fish feeding

Ikan sumpit

Lepas tu kitorang naik lagi boat untuk pergi ke tempat eagle feeding. Helang helang ni dah dilatih untuk makan kat sini. Diorang bagi makan kulit ayam supaya dapat terapung atas air dan senanglah helang untuk makan kan. Abang yang bawk boat ni cakap helang ni memang sangat memilih pasangan. Helang putih lak memang sangat setia dengan pasangan dia if pasangan dia mati, dia pun akan bunuh diri.

Helang
by Farah

*********************************************************************************************

Lepas pergi ke Gua Buaya kitorang pergi ke pulau kasut. Pulau ni dah dekat dah dengan sempadan Thailand. Lepas pusing pusing kat situ kitorang pergi ke Gua Kelawar. Kalau dulu ada orang yang guide jalan tapi sekarang kena guide sendiri je. Lepas dah 2 jam, kitorang balik ke jeti semula. Perut pun dah lapar. Kitorang decide pergi makan kat jeti Langkawi, sebab nak beli tiket feri balik sekali.

Crocodile cave

Menuju ke sempadan Thailand

Pulau kasut
info Gua Kelawar
By Kaah

Inside the Bat Cave

Lepas solat kat masjid Kuah, kitorang pergi jalankan aktiviti utama --> Shopping. Lama juga kat pekan Kuah. Macam macam coklat kitorang beli sebab murah compare to kat KL. Malam tu lepak kat homestay je sebab penat. Tengok TV sama sama sampai tidur.

to be continued...

1 comment:

Unknown said...

$alam sesiapa nak ke Langkawi saya ada homestay btul2 tgh pekah kuah.. 3blik full aircond pantry n ruang tamu.. semalam rm250 2 mlm ke atas hanyalah rm220 sahaja.. selain itu saya juga mnyediakan mangrove tour 2 jam dgn hrga rm170 sahaja !!! island tour keta sewa pn ada hubungi sy na 0134569984 ana..