Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2012-02-28

Langkawi Tour part 1

Actually saya malas nak tulis pasal Langkawi tapi sebab kesian tengok blog berhabuk tak berhupdate, so saya merajinkan jari jemari untuk menaip jugak. Dok rumah pun tak buat apa, nak keluar pun malas dah. Minggu minggu terakhir di rumah ni rasa nak terperap kat rumah 24 jam je. Tak nak keluar.

*********************************************************************************************

So nak dijadikan cerita, pada minggu lepas punya minggu lepas, saya dan beberapa kawan pergi la melancong ke Langkawi selama kurang lebih 3 hari. Tapi bila campur dengan perjalanan, jadi 5 hari.

Dah plan nak pergi Langkawi ni since sebelum cuti semester lagi. Nasib baik ada kawan nak ikut. Saya dah lama tak jejakkan kaki ke Langkawi. Last sekali pergi masa jamuan raya kat MRSM Langkawi tahun 2008. Lepas tu tak pergi dah.

Dalam bas KONSORTIUM


So hari first tu, hari Isnin, saya dan dua orang kawan saya, Nadia dan Farah naik bas dari perhentian duta ke medan gopeng di ipoh. Bertolak lebih kurang jam 6.05 petang. Setelah 2 jam setengah dalam bas, akhirnya kami tiba di Ipoh. Tunggu kawan lagi sorang yang duduk kat Ipoh dan kitorang pergi ke Alor Setar pada jam 10 malam.

Our BAGS


Sampai kat Kedah pada pukul 2 pagi. Aiyoo, tak de kedai yang bukak 24 jam. Mula mula cadang tunggu je kat situ, tunggu kawan lagi 2 orang dari Terengganu dan Kelantan. Tapi penat dan banyak nyamuk, so Farah ajak dok motel sementara tunggu lagi 2 orang ni. Bayaran agak ok, memuaskan. Mula mula cuak jugak, ye la, motel kan. Selalu tempat tempat sasaran untuk aktiviti tak bermoral. Nasib baik motel yang ni ok je. Ada jual roti arab lagi tu, apa lagi, perut dah kebulur, telan la roti tu pepagi buta.



*********************************************************************************************

To be continued...




No comments: