Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2010-11-28

Musim Cuti Sekolah = Musim Masjid Dibina

Cuti sekolah dah seminggu bermula.
Budak-budak tingkatan lima sibuk dengan SPM.
Pelajar lain gembira tak terkata tak payah sekolah.
Tak payah ada kerja rumah.
Tak payah dengar cikgu membebel-bebel.
Tak payah datang aktiviti kat sekolah.

Bukan takat sekolah rendah dan menengah je.
Banyak universiti dan kolej dah mula cuti.
Tadika pun sama. [hehe]
Aish. Lambat pulak universiti aku ni nak cuti.

Ha. dah macam satu tradisi turun temurun.
Bila cuti je. Kahwin.
Bila cuti je. Kenduri.
BIla cuti je. Tunang.
Memanglah kan. Takkan nak buat majlis masa orang sekolah.
Bosan gak kalau yang datang cuma orang tua yang hanya lepak-lepak kat rumah.
Ada anak-anak kecil dan besar baru meriah.
Sana sini khemah didirikan.
Macam-macam warna pelamin dibina.
Berjuta-juta kad kahwin diedarkan.
Untung butik dan kedai kad masa ini.
Tukang make-up pun tak cukup tangan.

Nasib aku bukan kat Malaysia.
Aku bukan tak suka pergi kenduri.
Kalau ibu aku bagi aku pergi pakai t-shirt atau apa-apa selain baju kurung, aku on je.
Ah. Bukan rimas. Tapi mudah dan pantas. Haha.
Lagi satu. Mana-mana kenduri juadah hampir sama je.
Cuba la buat ayam golek ke.
Western ke. Ikan bakar ke.
Baru lah semangat aku nak makan.
Ha. Aku paling suka kenduri yang bagi telur sebagai ole-ole.
Siap mintak-mintak lagi dari ahli famili yang lain,
Buat koleksi telur. Telur sedap. Sebab tu pipi naik macam telur.

Umur makin meningkat.
Aku tunggu kad jemputan dari kawan-kawan aku pulak.
Kalau kenduri masa aku free, aku akan balik ke Malaysia.
Ye lah, Walaupun aku banyak kawan [banyak ke], Mestilah diorang kawin sekali seumur hidup.
Tak tau la pulak kalau ada yang nak pasang empat. Satu ke dua ke tiga ke empat ke, hadiah sekali je erk.
Kawan-kawan aku semua dah ada calon.
Apa lagi, Cepat-cepatlah bina masjid.
Jangan lupa jemput aku. hehe. Aku nak tempat VIP tau. Cop nak duduk tengah-tengah pengantin. 
Kacau daun sungguh aku kan.


p/s ::: aish.. bila la giliran aku pulak ni.

7 comments:

Cikgu IBU said...

dear, your wishes are my command. masa majlis tu nanti, pakai t-shirt merah, lauk2nya : ayam golek (yamyuh ok? - kecik je), ikan bakar (ikan bilis ok?)' western food (nugget + french fries) and ole2 telur dibungkus dalam tisu merah. tidak perlu ke nilai 3!

faiqah ar said...

waaa anna !~

kte pun tak sabar nak tengok kawan kawan kte kawen.

anna, calon dah ada..cepat cepatlah ye !

weee~ ^^ hahaha xD

+aNa baNana+ said...

aaa. ibu. mane blh!!! hahaha.....

faiqah ::: heh... syarat belum cukup =)

WAWA HAE NA said...

yeay!!ana nk kawen!!
hahaha

nashrul said...

macam perli je????

+aNa baNana+ said...

yeay! wawa nak kawin. haha

+aNa baNana+ said...

perli ape nashrul??