Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2011-06-19

Berusaha

Bila bangun pagi, gosok gigi, mandi, ambil wuduk. Selepas solat, aku akan duduk di depan cermin sambil menyiapkan diri. Dan saat itu, aku terfikir apa yang bakal terjadi pada diri sendiri hari ni. Perkara baik atau buruk. Gembira atau sedih. Ketawa atau murung. Well, aku hanya merancang apa yang aku nak buat sehari-hari tapi segalanya Allah yang tentukan. Dan aku redha dengan segalanya, asalkan aku sudah berusaha. Tawakal tanpa usaha hanya sia-sia kan? Takkan hasil datang bergolek jika kita tidak berusaha golekkan ia.

Hari ni, aku kena siapkan makalah PBL yang tak tersiap lagi. Insya-Allah.

Source

No comments: