Followers

Before you read my posts, please forgive me for my bad grammar. And inconsistent pronoun, for sometimes I use "aku" and sometimes I use "saya", it depends on my mood and the post. Some of them are in English and some in Malay language. And the pictures in this blog mostly from google images. Btw, thanks for stopping by here.

2012-10-26

Selamat Hari Raya Aildiladha 1433H

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar...

Bergema takbir di seluruh bumi yang terdapat umat Islam, insyaAllah. Rindu pada keluarga, dah 4 tahun tak sambut raya aidiladha dengan diorang. Tapi mereka tetap dalam ingatan.

Terdetik dalam hati, teringin untuk berada di Arafah berwukuf bersama umat Islam yang lain, bermalam di Muzdalifah dan melontar di Mina. Alhamdulillah, setakat ni Allah sudah beri peluang untuk menjejakkan kaki ke sana, menunaikan umrah. Sedikit sebanyak dah ada gambaran cara-cara menunaikan haji. Semoga dipermudahkan niat untuk menunaikan haji suatu hari kelak. Asalkan kita berniat, pasti ada jalan. 

“Padanya terdapat tanda-tanda yang nyata, (di antaranya) maqam Ibrahim; barang siapa memasukinya (Baitullah itu) menjadi amanlah dia; mengerjakan haji adalah kewajiban manusia terhadap Allah, yaitu (bagi) orang yang sanggup mengadakan perjalanan ke Baitullah; Barang siapa mengingkari (kewajiban haji), maka sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu) dari semesta alam.” (QS. Ali ‘Imraan [3]; ayat: 97)

My bro, in front of Kaabah. InsyaAllah we will visit Kaabah again :D
 Oh lupa, sana sini orang wish selamat hari raya. So aku pun nak juga wish.

Selamat Hari Raya Aidiladha 1433H. May Allah bless all Muslims around the world. And may Allah ease our way to do Haji one day. 

No comments: